Twój dotychczasowy bank zniechęcił Cię jakością obsługi i coraz wyższymi opłatami? A może szukasz banku, w którym możesz zaciągnąć najtańszy kredyt albo założyć najbardziej opłacalną lokatę? Przy wyborze banku możesz kierować się różnymi kryteriami. Odległością oddziału od Twojego miejsca zamieszkania, reklamą i akcjami promocyjnymi, a nawet uśmiechem miłej kasjerki. Możesz również sugerować się wskazaniami plebiscytu Złoty Bankier, który od 2009 roku corocznie wybiera najlepszy bank w Polsce. Jednak większość klientów wybiera bank, który aktualnie oferuje najkorzystniejsze warunki w odniesieniu do konkretnego produktu. Ale jak go znaleźć?

Rankingi rachunków osobistych, kredytów i lokat

Internetowy ranking produktów bankowych bezlitośnie obnaża trudno dostępne, drogie w utrzymaniu i niefunkcjonalne oferty. Mając do wyboru kilkanaście produktów w zestawieniu, każdy klient zasugeruje się pozycjami z pierwszej piątki i nawet nie spojrzy na oferty banków zamykających ranking. Oczywiście warto polegać tylko na tych porównywarkach, które dostarczają wszystkich niezbędnych informacji na temat produktu.

Na jakie kryteria musisz zwrócić uwagę, wybierając najlepszy bank w Polsce? To zależy. Jeśli szukasz rachunku osobistego, celuj w oferty gwarantujące brak opłat za prowadzenie konta i kartę płatniczą (bezwarunkowo!), a także darmowe przelewy i wypłaty z bankomatów. Przy okazji sprawdź, czy otwarcie konta jest nagradzane premią i czy bank udostępnia program oszczędnościowy moneyback.

Natomiast jeśli szukasz najlepszego kredytu, weź pod uwagę RRSO i dodatkowe korzyści oferowane przez bank: wakacje kredytowe, karencję, spłatę bez dodatkowych opłat. Przy wyborze najlepszej lokaty sugeruj się nie tylko oprocentowaniem, ale i wymogami banku. Niektóre oferują korzystne oprocentowanie tylko dla wąskiego zakresu kwot, inne wymagają otwarcia kosztownego rachunku osobistego.

Najlepszy bank w Polsce – tajemniczy klient pomoże Ci wybrać?

Poziom obsługi klienta to kryterium bardzo istotne zwłaszcza dla osób, które chcą osobiście korzystać z usług banku w oddziale. Ale jak znaleźć najlepszy bank w Polsce, czyli w domyśle bank z pomocną i profesjonalną obsługą? W Internecie i czasopismach publikowane są rankingi ukierunkowane na jakość obsługi, które oceniają banki na podstawie audytu przeprowadzonego przez „tajemniczych klientów”. To osoby działające incognito, których zadaniem jest sporządzenie raportu z funkcjonowania banku na podstawie osobistych doświadczeń nabytych w kontakcie z placówką.  Osoby te wcielają się w różne role – standardowego klienta, klienta-seniora, klienta-niepełnosprawnego oraz klienta-internauty. Niestety, działania tajemniczych klientów demaskują takie sytuacje jak: nieuprzejma obsługa, niezrozumiałe procedury, brak pomocy i zainteresowania klientem, słabe kompetencje, źle działająca infolinia. Co ważne, takie zarzuty dotyczą często największych instytucji o długoletniej tradycji, które w mediach chętnie promują się jako najlepsze banki w Polsce.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ