Każdemu reklamodawcy, zarówno temu, który stawia na budowanie swojej marki w tradycyjnych mediach, jak i temu, który reklamuje się głównie w internecie, zależy na tym, aby kontakt z jego reklamą jak najczęściej kończył się sprzedażą produktu lub usługi. Właśnie dlatego nawet największe korporacje korzystają z usług firm takich jak https://pirmedia.pl/?page=oferta/content-marketing, które naprawdę wiedzą na czym polega content marketing i co zrobić, aby był skuteczny. W jaki sposób właściwie takie firmy działają?

Pierwsza rzecz to trzymanie ręki na pulsie jeśli chodzi o rozwój technologii komunikacyjnych i wykorzystywanie ich możliwości w maksymalnym stopniu. Internet naprawdę zrewolucjonizował świat i porozumiewanie się między ludźmi, obecnie z dowolnego miejsca na świecie możemy w każdej chwili skomunikować się z osobą, która jest od nas oddalona o tysiące kilometrów pod warunkiem, że zarówno my jak i ta osoba będziemy podłączeni do internetu.

Content marketing polega przede wszystkim na budowaniu więzi z klientem i potencjalnym klientem. Ma na celu nie tylko przedstawienie produktu i przekonanie do zakupu, ale również wzbudzenie nim zainteresowania oraz wciągnięcie do procesu kształtowania go. Aby się to udało należy klientowi udzielać wyłącznie informacji godnych zaufania, rzetelnych, dokładnych, wyczerpujących oraz podanych w sposób dopasowany do jego wiedzy i preferencji. W content marketingu wykorzystuje się najróżniejsze techniki – publikuje się tradycyjne artykuły, materiały wideo, prowadzi podcasty a także organizuje się wirtualne dyskusje z klientami. Stopień interaktywności, z jakim współcześnie mamy do czynienia w witrynach internetowych jest bezprecedensowy a to dlatego, że jeśli uda nam się wejść z klientem w interakcję to mamy szansę zdobyć jego lojalność. Z biznesowego punktu widzenia lojalność klienta oznacza po prostu, że kupi więcej naszych produktów.

Nie da się ukryć, że content marketing to dziedzina młoda i niezwykle skomplikowana. Dobry specjalista od content marketingu musi mieć niezwykle wszechstronną wiedzę, w przeciwnym razie nie będzie w stanie działać w sposób który usatysfakcjonuje klienta. Zarówno sam internet jak i komunikacja pomiędzy firmami a ich klientami cały czas ewoluują, co oznacza, że content marketingowcy muszą być elastyczni i reagować na bieżąco na to co się dzieje. Muszą również być kreatywni – jedną z rzeczy, które skutecznie odstraszają klientów, jest powtarzanie schematów. Obecnie klient nie powinien się nudzić a skuteczna reklama powinna go przed nudą uchronić.

[Głosów:1    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ