Wirtualna rzeczywistość, czyli virtual reality (VR) otwiera całkowicie nowe możliwości w marketingu internetowym. Dzisiaj, gdy dostęp do wyposażenia VR jest coraz łatwiejszy, reklamodawcy widzą w nim przyszłościowy sposób na promowanie swoich produktów i usług. W jaki sposób można wykorzystać VR w marketingu?
Marzenia o korzystaniu z wirtualnej rzeczywistości mają już swoje lata, ale dopiero w ostatnim okresie, za sprawą nowoczesnych technologii, sny te stały się możliwe w realizacji. Chociaż czasy się zmieniły, pomysł nadal w swojej podstawie pozostaje taki sam – gogle z wewnętrznym wyświetlaczem, które roztaczają przed użytkownikiem nowe światy, z których ten może korzystać bez ograniczeń. Dodatkowe żyroskopy i akcelerometry pozwalają natomiast na odwzorowanie ruchu rzeczywistego na ruch kamery w trójwymiarowym świecie.
W kontekście marketingowym VR jest kuszącym narzędziem – szerokie możliwości stwarza przede wszystkim content marketing, czyli marketing treści, który polega na publikowaniu przydatnych i atrakcyjnych treści skierowanych do wyznaczonej grupy adresatów. Oczywiście, VR oraz content marketing wymagają całkowicie nowego podejścia do kreowania reklam. Między innymi konieczne jest wykorzystanie specjalnych kamer do kręcenia filmów 360, a także oprogramowania.
W jaki sposób można wykorzystać VR z marketingu? Możliwości są naprawdę nieograniczone! Przykładowo gogle do wirtualnej rzeczywistości mogą posłużyć do reklamowania wycieczek w biurach podróży – klienci mogą zobaczyć wtedy rajskie widoki tak, jakby byli na miejscu, sprawdzą się również w reklamie nieruchomości czy umeblowania, ponieważ w wirtualnej rzeczywistości można stworzyć pomieszczenie pokazowe. Mogą również pomagać w promocji hoteli, mody, filmów czy nawet produktów spożywczych.
Więcej na temat VR w marketingu, a także marketingu internetowego znajdziesz w serwisie internetowym adnext.pl. Dzięki niemu możesz dowiedzieć się więcej na temat nowości w promocji przez internet i wybrać dla siebie najlepsze metody promocji. Więcej pod adnext.pl.