promocja w Spotify

Wykorzystanie sposobu działania platform streamingowych to obecnie najważniejsza metoda walki o zainteresowanie odbiorców. Dostęp do muzyki w sieci jest tak łatwy, że często trudno się wyróżnić i przebić do świadomości szerszego grona użytkowników internetu. Pomóc w tym mogą agregatory muzyki.

Skupiają się one bowiem na kompleksowej promocji w najpopularniejszych platformach, takich jak Spotify oraz Tidal. Realizowane przez nich usługi są bardzo zróżnicowane, co oczywiście działa z korzyścią dla samych artystów.

W czym mogą pomóc agregatory muzyki? Czy warto z nimi współpracować?

Wato w tym miejscu dokładnie wyjaśnić, w jaki sposób wygląda promocja w Spotify i Tidal w wykonaniu profesjonalistów. Co ważne, swoją działalność w dużej mierze opierają oni na kontaktach oraz możliwości użycia dostępnych kanałów promocyjnych.

  • Do głównych działań prowadzonych przez agregatory należy jednak dystrybucja gotowych treści, a także tak zwany pitching. Polega on na rekomendowaniu utworów opiekunom playlist edytorskich. Jest to jeden z lepszych sposobów na to, aby zwiększyć szansę na lepszą ekspozycję treści.
  • Agregatory robią więc wszystko, aby gotowa muzyka trafiała na popularne playlisty, które docierają do wielu użytkowników omawianych serwisów. To zaś przekłada się na znacznie większą liczbę odtworzeń.
  • Współpraca z opiekunami playlist edytorskich jest dwustronna, dlatego agregatory skupiają się również na publikowaniu odpowiednich linków do serwisów w kanałach promocyjnych zespołów.
  • Do tego dochodzą inne działania promocyjne, związane między innymi z wykorzystaniem kontaktów z wytwórniami. Dzięki fachowemu wsparciu muzycy są w stanie użyć wszystkich najważniejszych narzędzi, za sprawą których poprawią swoją ekspozycję i zwiększą siłę oddziaływania.

Jak widać, promocja w Tidal i Spotify wymaga sporych nakładów pracy. Niezbędna jest przy tym szeroka wiedza oraz doświadczenie, dzięki któremu możliwe stanie się przygotowanie właściwej strategii marketingowej. W tym wszystkim pomagają agregatory. Warto decydować się jednak na usługi gwarantowane nie przez firmy korzystające z narzędzi automatycznych, a te, które zapewniają wsparcie dedykowanego opiekuna. To on odpowiada za dystrybucję, optymalizację i promocję treści w sieci.

Platformy streamingowe oferują wiele możliwości, dlatego trzeba nauczyć się je dostrzegać i wykorzystywać. Bez względu na rodzaj i specyfikę tworzonej muzyki, a także specyfikę grupy docelowej, do której ma ona finalnie dotrzeć.

[Głosów:2    Średnia:5/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ